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Magdalena Anna Hofmann Mag­dalena Anna Hof­mann wurde in Warschau/Polen geboren und studierte in Wien Solo­ge­sang: Lied und Ora­to­rium am Prayner-Kon­ser­va­to­rium sowie Oper am Kon­ser­va­to­rium der Stadt Wien.

Ihr Debüt gab die dama­lige Mez­zoso­pranistin bei den Bre­gen­zer Fest­spie­len in Das Schlaue Füch­slein und Tage­buch eines Ver­schol­lenen (Janacek). In den fol­gen­den Jahren hat sie Par­tien wie Cheru­bino (Le nozze di Figaro), Dora­bella (Cosi fan tutte), 2. u. 3. Dame (Die Zauber­flöte), Orfeo (Orfeo ed Euridice), Frau Reich (Die lusti­gen Weiber von Wind­sor), Jez­ibaba (Rusalka) gesun­gen, außer­dem ein beachtliches Reper­toire an zeit­genös­sis­cher Musik, so unter anderem: Gym­nasi­ast (Lulu), Mar­gret (Wozzeck), die Titel­rolle in Phae­dra (H. W. Henze), Chan­tal und Le Voleuse in Le Bal­con (P. Eötvös), Liddy in Scherz, Satire, Ironie und tief­ere Bedeu­tung von D. Glan­ert u.v.a.m.

Nach dem Fach­wech­sel gab Mag­dalena Anna Hof­mann ihr Sopran­de­büt im Juli 2011 mit der Rolle der Con­tessa in Le nozze di Figaro beim Opernfes­ti­val in Klosterneuburg. Einen großen Erfolg feierte sie mit ihrer umjubel­ten Kundry in Wag­n­ers Par­si­fal in Tallinn/Estland, bei der ihre müh­elose sän­gerische Leis­tung und die vere­in­nah­mende Inter­pre­ta­tion und dif­feren­zierte Darstel­lung auf großen Beifall stießen. Zuletzt war sie an der Opéra de Lyon als Kle­men­tia in Hin­demiths Sancta Susanna und als Frau in Schön­bergs Von heute auf mor­gen zu erleben, danach am The­ater an der Wien als Stella in Offen­bachs Les Con­tes d’Hoffmann.

Zu den kün­fti­gen Auf­gaben gehören: Hanna Glawari in Die lustige Witwe, Venus und Elis­a­beth in Tannhäuser (Rahvu­sooper Tallinn), Schön­bergs Erwartung sowie Dal­lapic­co­las Il Pri­gion­iero an der Opéra de Lyon, Gräfin Helfen­stein in Hin­demiths Mathis der Maler am The­ater an der Wien, Lisa in Mieczys­law Wein­bergs The Pas­sen­ger an der Israeli Opera Tel Aviv sowie 1. Dame in Die Zauber­flöte im Rah­men der Bre­gen­zer Festspiele.

Engage­ments führten die Sän­gerin u.a. ans Teatro alla Scala in Mai­land, wieder­holt nach Lyon, an die Opera National de Bor­deaux, die Oper Bonn… Sie arbeit­ete mit Diri­gen­ten wie Bertrand de Billy, Michael Boder, Daniele Gatti, Daniel Hard­ing, Kir­ill Petrenko, Lothar Königs, Bern­hard Kon­tarskyRic­cardo Frizza, Kwame Ryan, Arvo Volmer oder Vladimir Vedose­jev und mit den Regis­seuren Stéphane Braun­schweig, Frank Cas­torf, John Full­james, William Fried­kin, Gerd Heinz, Nicola Raab, Peter Stein, Daniel Slater, Keith Warner u.v.m.

S.a. magdalenaannahofmann.com

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Magdalena Anna Hofmann Mag­dalena Anna Hof­mann was born in War­saw, Poland and and com­pleted her for­mal vocal train­ing in Vienna.

After her soprano debut as Con­tessa Alma­viva in Le Nozze di Figaro at Klosterneuburg Fes­ti­val in July 2011, Mag­dalena Anna Hof­mann sung her first and highly acclaimed Kundry in a new pro­duc­tion of Wagner’s Par­si­fal in Rahvu­sooper, Tallinn, Estonia.

Ms.Hofmann has estab­lished a long rela­tion­ship with the The­ater an der Wien and the Wiener Fest­wochen, hav­ing per­formed in numer­ous pro­duc­tions such as Henze’s Phae­dra (title role) con­ducted by Michael Boder, Mar­gret in Wozzeck with Daniel Hard­ing, Gym­nasi­ast in Lulu under the baton of Daniele Gatti, Glasa in Katja Kabanova under Kir­ill Petrenko, Stella in Les con­tes d’Hoffmann with Ric­cardo Frizza and Mère Jeanne in Dia­logues des Car­mélites under Bertrand de Billy. Her col­lab­o­ra­tion with Bertrand de Billy extends to con­certs fea­tur­ing works by Beethoven as well as an upcom­ing Mathis der Maler by Hin­demith in Decem­ber 2012.

Ms. Hof­mann has also per­formed at the Bre­genz Fes­ti­val in Janacek’s The cun­ning lit­tle Vixen and Tage­buch eines Ver­schol­lenen and Blaubart by Offenbach.

In 2009 and 2010 she gave her house debuts at l’Opéra de Lyon and at Teatro alla Scala in Milan with Peter Stein‘s pro­duc­tion of Berg‘s Lulu. The same pro­duc­tion was also shown at The­ater an der Wien, again with Mag­dalena Anna Hof­mann as Gym­nasi­ast and Groom. Other engage­ments include Venus in Tannhäuser at Oper Bonn, La Voleuse/Chantal in Eötvös’ Le Bal­con at l’Opéra National de Bor­deaux and Jakob Lenz (W.Rhim) at Wiener Festwochen.

Dur­ing her early career as a mezzo soprano Ms. Hof­mann sung roles includ­ing Dora­bella in Cosi fan tutte, Cherubino/Marcellina in Le nozze di Figaro, Frau Reich in Nicolai’s Die lusti­gen Weiber von Wind­sor, Orfeo in Orfeo ed Euridice, Fox in The cun­ning lit­tle Vixen, and Jez­ibaba in Rusalka.

Highly expe­ri­enced in con­tem­po­rary music reper­toire, Ms. Hof­mann has sung lead­ing roles in operas by Hans Werner Henze, Detlev Glan­ert, Eino­juhani Rautavaara, Peter Eötvös, Michael Tip­pett, Sal­va­tore Scia­r­rino and Peter Maxwell Davies as well as Arnold Schön­berg and Alban Berg with orga­ni­za­tions such as the Wiener Klang­bo­gen, Neue Oper Wien, Wiener Kam­meroper and Stadtthe­ater Kla­gen­furt.

Ms. Hof­mann has worked with con­duc­tors such as Betrand de Billy, Michael Boder, Daniele Gatti, Daniel Hard­ing, Kir­ill Petrenko, Lothar Königs, Vladimir Fedose­jev, Kazushi Ono, Kwamè Ryan, Arvo Volmer, Ric­cardo Frizza as well as the stage direc­tors Keith Warner, Peter Stein, Frank Cas­torf, Gerd Heinz, Stéphane Braun­schweig, Matthias von Stegmann, Stephen Lan­gridge, Daniel Slater, Nicola Raab, William Fried­kin and John Full­james.

Her most recent engag­ments have have been with l’Opéra de Lyon where she enjoyed lead­ing roles in Von heute auf mor­gen (Schön­berg) and Sancta Susanna (Hin­demith) in a very suc­cess­ful pro­duc­tions under the baton of Bern­hard Kon­tarsky and directed by John Full­james. At the same place she is to be seen and heard in the lead­ing role in Schönberg’s Erwartung and Dallapiccola’s Il Pri­gion­iero directed by La Fura dels Baus, con­ducted by Kazushi Ono.

Future engage­ments will find Ms. Hof­mann at the Aus­trian Operetta Fes­ti­val Bad Hall as Hanna Glawari in The Merry Widow, at the The­ater an der Wien where she will per­form Gräfin Helfen­stein in Hindemith’s Mathis der Maler, in Tallinn with Venus/Elisabeth in Tannhäuser, at the Tel Aviv Israeli Opera in The Pas­sen­ger and at the Bre­genz Fes­ti­val where she will be heard as First Lady in The Magic Flute.

S.a. magdalenaannahofmann.com